Artykuł
Wstęp
Gmina Adamów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://adamow.gmina.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawny opis.
- Nie wszystkie pliki do pobrania mają informację o typie i wielkości.
- Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:
- ALT + 0 - powrót na początek strony
- ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
- ALT + 2 - przejście do treści głównej
- ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
- ALT + 4 - przejście do menu górnego
- ALT + 6 - przejście do menu prawego
- ALT + 7 - przejście do menu dolnego
- ALT + 8 - przejście do menu bocznego
- ALT + 9 - przejście do mapy serwisu
W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mariusz Wujec - mejlowo poczta@adamow.gmina.pl lub telefonicznie 84 6186 102.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:
- Adres: Adamów 11b, 22-442,
- e-mail: poczta@adamow.gmina.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Gmina Adamów, Adamów 11b, 22-442
Do budynku prowadzi wejście od drogi wojewódzkiej 849. Do wejścia prowadzi chodnik.
Sekretariat znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku na drugim piętrze. Na parterze i piętrach znajdują się korytarze, przez który może przejechać osoba na wózku.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. Do korytarza na parterze prowadzą schody na I i II piętro. W budynku nie ma windy.
Toalety znajdujące się na II piętrze nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie wyznaczono strefy parkingowej dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W gminie nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla, brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Usługa tłumacza języka migowego(PJM, SJM i SKOGN) jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Na mocy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, osobie doświadczającej trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, podczas załatwiania spraw w Urzędzie Gminy Adamów w godzinach 7:00 – 15:00 przysługuje prawo do skorzystania z usług:
- tłumacza PJM (polski język migowy),
- tłumacza SJM (system językowo – migowy),
- tłumaczem SKOGN (systemu komunikowania się osób głuchoniewidomych).
Usługa tłumacza języka migowego jest tymczasowo niedostępna.
Osoby uprawnione mają ponadto prawo do skorzystania w kontaktach z Urzędem Gminy Adamów z pomocy osoby przybranej, to jest osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.