Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Gmina AdamówSamorządowy Portal Internetowy
Treść główna

GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA GMINY ADAMÓW

Artykuł

2025-08-01

Uchwała o przyjęciu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 roku

UCHWAŁA NR XVIII/95/2025 Rady Gminy Adamów z dnia 24 lipca 2025 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

 

2025-06-17

Informacja o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu "Gminny Program Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 roku"

Informacja o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu "Gminny Program Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 roku"

 


2025-05-15

Raport z przeprowadzenia procedury opiniowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

Raport z przeprowadzenia procedury opiniowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

Gminny Program Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2

 


2025-05-07

Raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych

Raport

Gminny Program Rewitalizacji

 

 


Konsultacje


Ogłoszenie

OGŁOSZENIE O ROZPOCZĘCIU KONSULTACJI SPOŁECZNYCH PROJEKTU GMINNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI GMINY ADAMÓW DO 2030 ROKU

Zarządzenie Nr 36/2025

OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Adamów z dnia 20 marca 2025 r. o przeprowadzeniu konsultacji społecznych projektu Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 roku

 


 

Informacja

Informacja o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu "Gminy Program Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 roku"

 


 

Gminny Program Rewitalizacji po procedurze opiniowania

Raport z przeprowadzenia procedury opiniowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji wersja po procedurze opiniowania projektu dokumentu oraz procedurze uzgodnienia odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu

Mapa zawierająca podstawowe kierunki zmian funkcjonalno - przestrzennych obszaru rewitalizacji Gminy Adamów Zamojski


 

Raport z przeprowadzenia procedury opiniowania

Raport z przeprowadzenia procedury opiniowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji wersja po konsultacjach społecznych

 


Raport z przeprowadzenia konsultacji społecznych

Raport z przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.


 

OBWIESZCZENIE

o przeprowadzeniu konsultacji społecznych projektu

Gminnego Programu Rewitalizacji gminy Adamów do 2030 r.

 

Na podstawie art. 6 ust. 1, 2,3, 4, 5,6, 7 oraz w związku z art. 17 ust. 2 pkt. 3) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.) w związku z art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559) zawiadamiam, że w dniach od 3 listopada do 4 grudnia 2023 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 r.

Konsultacje mają na celu zapewnienie udziału interesariuszy  w przygotowanie dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz wymianę wiedzy, informacji, poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji zawartych w Gminnym Programie Rewitalizacji. Wszelkie niezbędne informacje oraz projekt dokumentu zamieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów i na stronie https://www.adamow.gmina.pl/

Konsultacje społeczne prowadzone będą od 3 listopada 2023 r. do 4 grudnia 2023 r.  w następujących formach:

  1. Zbieranie uwag w postaci papierowej i elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronach internetowych: https://www.adamow.gmina.pl/ oraz dostępnego w postaci papierowej w siedzibie Urzędu Gminy Adamów od 3 listopada 2023r. Wypełnione i podpisane formularze należy złożyć:
  2. a) drogą elektroniczną na adres: poczta@adamow.gmina.pl
  3. b) drogą korespondencyjną na adres: Urząd Gminy, Adamów 11b, 22-442 Adamów
  4. c) osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Adamów, w godzinach pracy urzędu tj. od godz. 700 do godz. 1500.
  5. Zbieranie do protokołu uwag ustnych:
  6. a) osobiście w Urzędzie Gminy Adamów w pok. Nr 2 w godz. od godz. 700 do godz. 1500 lub telefonicznie pod nr 84 61 87 716 w godzinach od 700 do 1500,
  7. b) osobiście w trakcie otwartej debaty dla wszystkich interesariuszy rewitalizacji.
  8. Otwarta debata dla wszystkich interesariuszy (mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli instytucji, organizacji pozarządowych i innych zainteresowanych osób) zorganizowanej w dniu 15 listopada 2023 roku o godz. 1000 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Adamów.

Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji wraz z wszystkim niezbędnymi załącznikami dostępny będzie od 3 listopada 2023 r.:

  1. a) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów
  2. b) na stronie internetowej Urzędu Gminy Adamów: i https://www.adamow.gmina.pl/
  3. c) w siedzibie Urzędu Gminy Adamów, pok. nr 2

Ogłoszenie o sposobach, miejscach i terminach prowadzenia konsultacji społecznych nastąpiło poprzez:

  1. a) obwieszczenie umieszczone na stronach: oraz https://www.adamow.gmina.pl/,
  2. b) w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, tj. tablica ogłoszeń,
  3. c) ogłoszenie na stronie gminy w Biuletynie Informacji Publicznej.

Nie będą rozpatrywane uwagi, opinie i propozycje:

  1. a) z datą wpływu przed dniem 3 listopada 2023 r. oraz po dniu 4 grudnia 2023 r.
  2. b) niepodpisane imieniem i nazwiskiem,
  3. c) przesłane/złożone w formie innej niż na formularzu konsultacyjnym (z wyjątkiem uwag ustnych zgłaszanych do protokołu bądź propozycji i opinii zgłoszonych w trakcie otwartego spotkania z interesariuszami rewitalizacji).

 

Klauzula informacyjna z art. 13 „RODO”

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej zwanym „RODO” informuję, że:

  1. TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Adamów.
  2. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA: Siedziba: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów Adres e-mail: poczta@adamow.gmina.pl.  tel.: 84 61 86 102
  3. DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH: Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@rodokontakt.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach  dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  4. CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA: Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celu związanym z przeprowadzeniem konsultacji społecznych na podstawie załączonej zgody.
  5. ODBIORCY DANYCH:

     Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

  1. PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ: Nie dotyczy.
  2. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH: Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu jakim jest prowadzenie na terenie gminy konsultacji społecznych oraz zgodnie z terminami archiwizacji na mocy Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach lub do czasu cofnięcia zgody. Po tym czasie z danych będziemy korzystać przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa do czasu cofnięcia zgody.

 

  1. PRAWA PODMIOTÓW DANYCH: W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO – posiada Pani/Pan:

...     na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,

...         na podstawie art. 16 RODO prawo sprostowania Pani/Pana danych osobowych (wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyników konsultacji społecznych oraz zmiana treści konsultowanych dokumentów),

...         na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)

...         na podstawie art. 17 i 18 RODO prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

  1. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO: W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  2. ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH: Dane osobowe są pozyskiwane zgodnie z obowiązującym prawem od osób, których dane dotyczą bądź od uprawnionych podmiotów na podstawie ustawy.
  3. INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH: Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Panią/Pana dotyczących jest wymogiem prawnym, związanym z udziałem w konsultacjach społecznych; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów prawa.

Wójt Gminy Adamów

/-/ mgr Dariusz Szykuła

Załączniki:

1. Zarządzenie Nr 119/2023

2. Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 119/2023

3. Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 119/2023

4. Klauzula informacyjna

5. Gminny Program Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 r.

 

W związku z aktualizacją projektu GPR zmianie uległ załącznik z poz. nr 5 a poprawny plik jest do pobrania  poniżej:

5. Gminny Program Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 r.

6. Załącznik nr 1 - Mapa zawierająca podstawowe kierunki zmian funkcjonalno-przestrzennych obszaru rewitalizacji Gminy Adamów Zamojski

 

 


 

Informacja

Konsultacje społeczne planowane od 17 października do 22 listopada 2023 roku zostały odwołane.

 


 

OBWIESZCZENIE

o przeprowadzeniu konsultacji społecznych projektu

Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 r.

Na podstawie art. 6 ust. 1, 2, 4, 5 i 5a oraz w związku z art. 17 ust. 2 pkt. 4)  ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.) w związku z art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559) zawiadamiam, że w dniach od 17 października 2023 r. do 22 listopada  2023 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 r.

Konsultacje mają na celu zapewnienie udziału interesariuszy[1] w przygotowaniu dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz wymianę wiedzy, informacji, poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji zawartych w Gminnym Programie Operacyjnym. Wszelkie niezbędne informacje oraz projekt dokumentu zamieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów  https://adamow.bip.gmina.pl/ i na stronie https://www.adamow.gmina.pl/

Konsultacje społeczne prowadzone będą od 17 października 2023 r. do 22 listopada  2023 r.  w następujących formach:

1) zbieranie  uwag  w  postaci  papierowej  i  elektronicznej,  w  tym  za  pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronach internetowych: https://www.adamow.gmina.pl/, https://adamow.bip.gmina.pl/  oraz dostępnego w postaci papierowej w siedzibie Urzędu Gminy Adamów pokój nr 2. Wypełnione i podpisane formularze należy złożyć:

  1. drogą elektroniczną na adres: poczta@adamow.gmina.pl
  2. drogą korespondencyjną na adres: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów.
  3. osobiście w Urzędzie Gminy Adamów w sekretariacie Urzędu, Urzędu Gminy Adamów w godzinach pracy urzędu tj. od godz. 7.00 do godz. 1500,

2) zbieranie do protokołu uwag ustnych:

  1. a) osobiście w Urzędzie Gminy Adamów w pok. 2 w godz. od 700 do 1500 lub telefonicznie pod nr 84 6187 716 w godzinach od 700 do 1500,
  2. b) osobiście w trakcie otwartej debaty dla wszystkich interesariuszy rewitalizacji.

3) otwartej debaty dla wszystkich interesariuszy (mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli instytucji, organizacji pozarządowych i innych zainteresowanych osób) zorganizowanej w dniu 8 listopada  2023 r. o godz.   10 00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Adamów

Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji  wraz z wszystkim niezbędnymi załącznikami dostępny jest:

  1. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy: https://adamow.bip.gmina.pl/ na stronie internetowej Urzędu Gminy https://www.adamow.gmina.pl/
  2. w siedzibie Urzędu Gminy Adamów, pokój nr 2.

Ogłoszenie o sposobach, miejscach i terminach prowadzenia konsultacji społecznych nastąpiło poprzez:

  • przez publikację w prasie w rozumieniu art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 1914)
  • przez wywieszenie w widocznym miejscu na terenie objętym dokumentem poddawanym konsultacjom oraz w siedzibie obsługującego go urzędu;
  • przez udostępnienie informacji na stronie podmiotowej gminy w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na swojej stronie internetowej, jeżeli taką posiada;
  • w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, tj. wywieszenie na tablicach ogłoszeń

Nie będą rozpatrywane uwagi, opinie i propozycje:

  1. z datą wpływu przed dniem 17 października 2023 r. oraz po dniu 22 listopada   
  2. niepodpisane imieniem i nazwiskiem,

przesłane/złożone w formie innej niż na formularzu konsultacyjnym (z wyjątkiem uwag ustnych zgłaszanych do protokołu bądź propozycji i opinii zgłoszonych w trakcie otwartego spotkania z interesariuszami  rewitalizacji).

Wójt Gminy Adamów

/-/ mgr Dariusz Szykuła

 


[1] Interesariuszami rewitalizacji w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji są:

   1) mieszkańcy obszaru rewitalizacji oraz właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na tym obszarze, w tym spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, społeczne inicjatywy mieszkaniowe i towarzystwa budownictwa społecznego;

2) mieszkańcy gminy inni niż wymienieni w pkt 1;

3) podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą;

4) podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne;

5) jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne;

6) organy władzy publicznej;

7) podmioty, inne niż wymienione w pkt 6, realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.

 

Klauzula informacyjna z art. 13 „RODO”

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE  (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej zwanym „RODO” informuję, że:

  1. TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Adamów

  1. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA:

Siedziba: Urząd Gminy Adamów Adres e-mail: poczta@adamow.gmina.pl  tel.: 84 61 86 102

  1. DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH:

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może Pan/Pani  

     skontaktować się poprzez e-mail: iod@rodokontakt.pl lub pisemnie na adres

     siedziby administratora.

     Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach  

     dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z

     przetwarzaniem danych.

  1. CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA:

      Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celu

związanym z przeprowadzeniem konsultacji społecznych na podstawie załączonej zgody.

  1. ODBIORCY DANYCH:

     Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

  1. PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ:

Nie dotyczy.

  1. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH:

     Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu jakim jest

      prowadzenie na terenie gminy konsultacji społecznych oraz zgodnie z terminami archiwizacji na

     mocy Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach lub do czasu

     cofnięcia zgody.

Po tym czasie z danych będziemy korzystać przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa do czasu cofnięcia zgody.

  1. PRAWA PODMIOTÓW DANYCH:

W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO – posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
  • na podstawie art. 16 RODO prawo sprostowania Pani/Pana danych osobowych (wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyników konsultacji społecznych oraz zmiana treści konsultowanych dokumentów),
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)
  • na podstawie art. 17 i 18 RODO prawo do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
  1. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO:

W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

  1. ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH:

     Dane osobowe są pozyskiwane zgodnie z obowiązującym prawem od osób, których dane dotyczą bądź od uprawnionych podmiotów na podstawie ustawy.

  1. INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH:

Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Panią/Pana dotyczących jest wymogiem prawnym, związanym z udziałem w konsultacjach społecznych; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów prawa.

 

Zarządzenie Nr 117/2023.pdf

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2

Gminny Program Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 r.

 


 

NABÓR PRZEDSIĘWZIĘĆ REWITALIZACYJNYCH DO GMINNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI DLA Gminy ADAMÓW DO 2030 R.

Szanowni Państwo,

zgodnie z Uchwałą Nr XLII/343/2023 Rady Gminy Adamów  z dnia 25 kwietnia 2023r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Adamów wyznaczono obszar rewitalizacji składających się z jednostek:

1. Bliżów- powierzchnia: 3,852851 km2

2. Potoczek - powierzchnia: 2,976911 km2

3. Suchowola - powierzchnia: 10,205532 km2.

Wyznaczano obszar rewitalizacji o łącznej powierzchni: 17,035294 km, co stanowi: 15,39% całkowitej powierzchni gminy (wynoszącej 110,672994 km2).

W związku z podjęciem przez Radę Gminy uchwały Nr XLIV/356/2023 z dnia 9 czerwca 2023r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do roku 2030 w terminie 13.07.2023 r. - 13.08.2023r.  prowadzony będzie nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych do Gminnego Programu Rewitalizacji. Celem naboru jest stworzenie Listy podstawowych i uzupełniających przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Proponowane przedsięwzięcia powinny wpisywać się w wyznaczone cele rewitalizacji obejmujące:

Cele rewitalizacji

Sfera

Cel strategiczny

Cele szczegółowe

 

Społeczna

 

 

1. Wzmocnienie kapitału społecznego i spójności społecznej

1.1. Włączenie społeczne i zawodowe mieszkańców zagrożonych wykluczeniem społecznej i w trudnej sytuacji życiowej

1.2 Zagwarantowanie mieszkańcom możliwość wszechstronnego rozwoju  i zwiększenie szanse edukacyjnych  w obszarze rewitalizacji

1.3 Poprawa dostępności i rozwój usług społecznych, w tym dla osób starszych oraz osób ze szczególnymi potrzebami

Gospodarcza

2. Wzmocnienie sfery gospodarczej

2.1 Ożywienie gospodarcze obszaru rewitalizacji

2.2 Rozwój przedsiębiorczości   

Środowiskowa

Techniczna

Przestrzenno-funkcjonalna

3. Odnowa wizerunku obszaru rewitalizacji

3.1 Zagwarantowanie atrakcyjnych przestrzeni oraz  obiektów publicznych

3.2  Zwiększenie dostępności przestrzeni publicznej

3.3 Popraw jakości środowiska naturalnego

 

Prosimy o wypełnienie formularza, w którym opiszą Państwo dokładny zakres proponowanego działania. Formularz adresowany jest do:

  • osób fizycznych,
  • instytucji publicznych,
  • organizacji pozarządowych, kół, klubów,
  • podmiotów gospodarczych prowadzących działalność na obszarze rewitalizacji.

Zgłaszane przedsięwzięcia:

  • powinny być zlokalizowane na  terenie obszaru rewitalizacji Gminy Adamów,
  • powinny być kompleksowe i przekrojowe -  przedsięwzięcie rewitalizacyjne ujmuje działania w sposób kompleksowy tak, aby nie pominąć aspektów: społecznego, gospodarczego, środowiskowego, przestrzennego oraz technicznego, związanych z jego lokalizacją oraz oddziaływaniem na otoczenie.

Zgłoszeń można dokonywać przez złożenie wypłonionego formularza. Należy wypełnić WSZYSTKIE pola formularza. Nie ma ograniczenia co do ilości znaków w polach do wypełnienia. Pola do edycji są rozszerzalne. W razie stwierdzenia braków w formularzu lub w przypadku wątpliwości co do jego treści, Wnioskodawca może być proszony o udzielenie wyjaśnień.

Wypełniony formularz, w terminie od 13.07.2023 r. do 13.08.2023 r. można złożyć:

  • elektronicznie –przesłanie na adres e-mail: poczta@adamow.gmina.pl
  • papierowo przez przesłanie pocztą na adres: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b 22-442 Adamów, w kopercie opisanej „REWITALIZACJA – PRZEDSIĘWZIĘCIA”,
  • papierowo poprzez złożenie w Urzędzie Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów, pokój nr 2 w godzinach pracy urzędu, w kopercie opisane „REWITALIZACJA – PRZEDSIĘWZIĘCIA”,w wyznaczonym wyżej terminie.

Uwaga!

Złożone formularze poddawane będą weryfikacji. Umieszczenie projektu na liście podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych w Gminnym Programie Rewitalizacji nie jest równoznaczne z aplikowaniem o środki unijne.

Liczymy na Państwa zaangażowanie i zachęcamy do współtworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji  dla Gminy Adamów do 2030 r.

Informacja o możliwości uczestnictwa w pracach Zespołu ds. opracowania GPR

W związku z trwającymi pracami nad opracowaniem Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów  do 2030 r. zapraszamy wszystkich zainteresowanych do  uczestnictwa w pracach Zespołu ds. opracowania GPR.  Do pracy w ramach zespołu zapraszamy przedstawicieli mieszkańców, organizacji społecznych, przedsiębiorców. W szczególności zachęcam do udziału osoby z niepełnosprawnościami lub opiekunów takich osób oraz organizacje działające na rzecz takich osób. 

Partycypacja społeczna w ramach opracowania GPR stanowi bardzo  ważny element. Pozwala bowiem na wypracowanie najbardziej adekwatnych metod i form służących eliminacji zdiagnozowanych problemów.

Swoją kandydaturę należy zgłosić osobiście do 17.07.2023 r. do Urzędu Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów, pokój nr 2 w godzinach pracy urzędu, tj. 7.00-15.00. Informacje w tej sprawie można również przesłać drogą mailową na adres: poczta@adamow.gmina.pl

Informujemy, iż liczba członków jest ograniczona i wynosi maksymalnie 15 osób.  Wobec czego, decyduje kolejność dokonanych zgłoszeń.

Zarządzenie Nr 76/2023 w sprawie powołania Zespołu Zadaniowego ds. naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych

Zarządzenie Nr 77/2023 w sprawie ogłoszenia naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych do Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 r.

Załącznik nr 1 - Regulamin naboru przedsięwzięć

Załącznik nr 2 - Formularz przedsięwzięcia rewitalizacyjnego

Załącznik nr 3 - Kryteria wyboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych


 

PODSUMOWANIE Z PRZEBIEGU WARSZTATÓW PROJEKCYJNYCH ORAZ SPACERU BADAWCZEGO

 

W dniu 28 czerwca 2023 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Adamów (Adamów 11b) odbyło się otwarte spotkanie rewitalizacyjne dla mieszkańców gminy, w szczególności wyznaczonego obszaru rewitalizacji. Spotkanie miało formę warsztatów projekcyjne w zakresie celów i kierunków działań rewitalizacyjnych oraz odpowiadających im przedsięwzięć/projektów rewitalizacyjnych. W pierwszej części warsztatów przedstawione zostały wyniki szczegółowej diagnozy obszaru rewitalizacji oraz wynikające z tego założenia części planistycznej GPR. Dopracowywano kwestię potencjałów obszaru rewitalizacji. Następnie wspólnie zaprojektowano cele rewitalizacji, wizję obszaru rewitalizacji po zakończeniu realizacji całego procesu oraz planowane efekt działań. Mając na względzie opracowane cele rewitalizacji i wizję obszaru po zakończeniu procesu zaplanowano szkic przedsięwzięć przeciwdziałających negatywnie zdiagnozowanym problemom.

Zdjęcie 1 Warsztaty projekcyjne w trakcie prowadzenia procesu opracowania GPR -28.06.2023 r.

Warsztaty projekcyjne w trakcie prowadzenia procesu

Kolejnym elementem zapewniającym partycypacyjny charakter procesu opracowywania Gminnego Programu Rewitalizacji był spacer badawczy prowadzony we wszystkich jednostkach wchodzących w skład wyznaczonego obszaru rewitalizacji, tj. Bliżowie, Potoczku i Suchowoli. Spacer badawczy odbył się w dniu 28.06.2023 r. Uczestnicy spaceru mieli możliwość bezpośredniej obserwacji przestrzeni i zauważenia obszarów deficytowych, których w inny sposób nie dało by się zauważyć. Kluczowym zamierzeniem tego narzędzia jest możliwość spojrzenia na przestrzeń ze swojej perspektywy – użytkownika/użytkowniczki przestrzeni, identyfikując problematyczne miejsca i sytuacje oraz miejsca i pomysły na rozwój tej przestrzeni. W trakcie spaceru dokonano oceny przestrzeni oczami jej użytkowników (np. pod kątem dostosowania do potrzeb osób starszych lub osób z niepełnosprawnościami, ogólnej oceny konkretnych rozwiązań architektonicznych czy infrastrukturalnych, problemów w zakresie efektywności energetycznej budynków). Podczas spaceru zebrano cenne uwagi i propozycje dotyczące potrzeb oraz możliwych kierunków działań rewitalizacyjnych. Pozwolił on również na zebranie pomysłów na nowe rozwiązania w sposobie zagospodarowania przestrzeni (np. nowe lokalizacje ławek, placu zabaw, itd.). Spacer pozwolił na zaproszenie użytkowników do krytycznego „audytu przestrzeni” i umożliwił poddanie różnych rozwiązań przestrzennych ocenie w autentycznej sytuacji ich użycia. Rekomendacje ze spaceru posłużą do projektowania nowych i ulepszania dotychczasowych rozwiązań w zagospodarowaniu przestrzeni obszaru rewitalizacji.

W pierwszej kolejności spacer badawczy przeprowadzono w miejscowości Bliżów. Na szczególną uwagę zwraca budynek świetlicy oraz przyległy do niego teren.

Zdjęcie 2 Budynek świetlicy w Bliżowie oraz teren wokół budynku –spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r.

Budynek świetlicy w Bliżowie oraz teren wokół budynku

W następnej kolejności spacer obył się w miejscowości Potoczek. Tutaj na szczególną uwagę zasługuje budynek oraz teren przy świetlicy. W budynku siedzibę ma biblioteka gminna. Jest to miejsce szczególnie ważne dla społeczności lokalnej miejscowości. Obok znajduje się budynek gminy mieszkalny.

 

Zdjęcie 3 Budynek świetlicy wraz z biblioteką w Potoczku oraz teren wokół budynku –spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Budynek świetlicy w Bliżowie oraz teren wokół budynku

 

Zdjęcie 4 Budynek mieszkalny będący w zasobie gminy w Potoczku oraz teren wokół budynku –spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Budynek mieszkalny będący w zasobie gminy w Potoczku oraz teren wokół budynku

 

Ostatnią z miejscowości, gdzie odbył się spacer studyjny była Suchowola. W obrębie tej jednostki wchodzącej w skład obszaru rewitalizacji znajduje się największa liczba zdegradowanych przestrzeni i terenów. Kolejno dokonano oceny następujących przestrzeni: a) tereny sportowe, b) obszar, w obrębie którego znajdował się niegdyś zbiornik wodny, c) tereny byłego kółka rolniczego, d) plac zabaw oraz e) plac znajdujący się nieopodal Kościoła Parafialnego.

Zdjęcie 5 Tereny sportowe w Suchowoli –spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Tereny sportowe w Suchowoli

 

Zdjęcie 6 Teren byłego zbiornika wodnego w Suchowoli –spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Teren byłego zbiornika wodnego w Suchowoli

 

Zdjęcie 7 Teren byłej Spółdzielni Kółek Rolniczych w Suchowoli–spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Teren byłej Spółdzielni Kółek Rolniczych w Suchowoli

 

Zdjęcie 8 Budynek byłej Spółdzielni Kółek Rolniczych w Suchowoli–spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Budynek byłej Spółdzielni Kółek Rolniczych w Suchowoli

 

Zdjęcie 9 Zdegradowane boisko przy szkole w Suchowoli–spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Zdegradowane boisko przy szkole w Suchowoli

 

Zdjęcie 10 Zdegradowany teren przy Kościele Parafialnym w Suchowoli–spacer badawczy w dniu 28.06.2023 r

Zdegradowany teren przy Kościele Parafialnym w Suchowoli

Źródła zdjęć: Urząd Gminy w Adamowie

 


 

NABÓR PRZEDSIĘWZIĘĆ REWITALIZACYJNYCH DO GMINNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI DLA Gminy ADAMÓW DO 2030 R.

Szanowni Państwo,

zgodnie z Uchwałą Nr XLII/343/2023 Rady Gminy Adamów z dnia 25 kwietnia 2023r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Adamów wyznaczono obszar rewitalizacji składających się z jednostek:

1. Bliżów- powierzchnia: 3,852851 km2

2. Potoczek - powierzchnia: 2,976911 km2

3. Suchowola - powierzchnia: 10,205532 km2.

Wyznaczano obszar rewitalizacji o łącznej powierzchni: 17,035294 km, co stanowi: 15,39% całkowitej powierzchni gminy (wynoszącej 110,672994 km2).

W związku z podjęciem przez Radę Gminy uchwały Nr XLIV/356/2023 z dnia 9 czerwca 2023r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do roku 2030 w terminie 13.07.2023 r. - 13.08.2023r. prowadzony będzie nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych do Gminnego Programu Rewitalizacji. Celem naboru jest stworzenie Listy podstawowych i uzupełniających przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Proponowane przedsięwzięcia powinny wpisywać się w wyznaczone cele rewitalizacji obejmujące:

Cele Rewitalizacji

Sfera

Cel strategiczny

Cele szczegółowe

 

Społeczna

 

 

1. Wzmocnienie kapitału społecznego i spójności społecznej

1.1. Włączenie społeczne i zawodowe mieszkańców zagrożonych wykluczeniem społecznej i w trudnej sytuacji życiowej

1.2 Zagwarantowanie mieszkańcom możliwość wszechstronnego rozwoju i zwiększenie szanse edukacyjnych w obszarze rewitalizacji

1.3 Poprawa dostępności i rozwój usług społecznych, w tym dla osób starszych oraz osób ze szczególnymi potrzebami

Gospodarcza

2. Wzmocnienie sfery gospodarczej

2.1 Ożywienie gospodarcze obszaru rewitalizacji

2.2 Rozwój przedsiębiorczości

Środowiskowa

Techniczna

Przestrzenno-funkcjonalna

3. Odnowa wizerunku obszaru rewitalizacji

3.1 Zagwarantowanie atrakcyjnych przestrzeni oraz obiektów publicznych

3.2 Zwiększenie dostępności przestrzeni publicznej

3.3 Popraw jakości środowiska naturalnego

 

Prosimy o wypełnienie formularza, w którym opiszą Państwo dokładny zakres proponowanego działania. Formularz adresowany jest do:

  • osób fizycznych,
  • instytucji publicznych,
  • organizacji pozarządowych, kół, klubów,
  • podmiotów gospodarczych prowadzących działalność na obszarze rewitalizacji.

 

Zgłaszane przedsięwzięcia:

  • powinny być zlokalizowane na terenie obszaru rewitalizacji Gminy Adamów,
  • powinny być kompleksowe i przekrojowe - przedsięwzięcie rewitalizacyjne ujmuje działania w sposób kompleksowy tak, aby nie pominąć aspektów: społecznego, gospodarczego, środowiskowego, przestrzennego oraz technicznego, związanych z jego lokalizacją oraz oddziaływaniem na otoczenie.

Zgłoszeń można dokonywać przez złożenie wypłonionego formularza. Należy wypełnić WSZYSTKIE pola formularza. Nie ma ograniczenia co do ilości znaków w polach do wypełnienia. Pola do edycji są rozszerzalne. W razie stwierdzenia braków w formularzu lub w przypadku wątpliwości co do jego treści, Wnioskodawca może być proszony o udzielenie wyjaśnień.

 

Wypełniony formularz, w terminie od 13.07.2023 r. do 13.08.2023 r. można złożyć:

  • elektronicznie –przesłanie na adres e-mail: poczta@adamow.gmina.pl
  • papierowo przez przesłanie pocztą na adres: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b 22-442 Adamów, w kopercie opisanej „REWITALIZACJA – PRZEDSIĘWZIĘCIA”,
  • papierowo poprzez złożenie w Urzędzie Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów, pokój nr 2 w godzinach pracy urzędu, w kopercie opisane „REWITALIZACJA – PRZEDSIĘWZIĘCIA”,w wyznaczonym wyżej terminie.

Uwaga!

Złożone formularze poddawane będą weryfikacji. Umieszczenie projektu na liście podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych w Gminnym Programie Rewitalizacji nie jest równoznaczne z aplikowaniem o środki unijne.

Liczymy na Państwa zaangażowanie i zachęcamy do współtworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 r.

Informacja o możliwości uczestnictwa w pracach Zespołu ds. opracowania GPR

W związku z trwającymi pracami nad opracowaniem Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 r. zapraszamy wszystkich zainteresowanych do uczestnictwa w pracach Zespołu ds. opracowania GPR. Do pracy w ramach zespołu zapraszamy przedstawicieli mieszkańców, organizacji społecznych, przedsiębiorców. W szczególności zachęcam do udziału osoby z niepełnosprawnościami lub opiekunów takich osób oraz organizacje działające na rzecz takich osób.

Partycypacja społeczna w ramach opracowania GPR stanowi bardzo ważny element. Pozwala bowiem na wypracowanie najbardziej adekwatnych metod i form służących eliminacji zdiagnozowanych problemów.

Swoją kandydaturę należy zgłosić osobiście do 17.07.2023 r. do Urzędu Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów, pokój nr 2 w godzinach pracy urzędu, tj. 7.00-15.00. Informacje w tej sprawie można również przesłać drogą mailową na adres: poczta@adamow.gmina.pl

 

Informujemy, iż liczba członków jest ograniczona i wynosi maksymalnie 15 osób. Wobec czego, decyduje kolejność dokonanych zgłoszeń.

Zarządzenie Nr 76/2023 w sprawie powołania Zespołu Zadaniowego ds. naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych

Zarządzenie Nr 77/2023 w sprawie ogłoszenia naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych do Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 r.

Załącznik nr 1 - Regulamin naboru przedsięwzięć

Załącznik nr 2 - Formularz przedsięwzięcia rewitalizacyjnego

Załącznik nr 3 - Kryteria wyboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych

 


 

Informacja

Informujemy, iż w dniu 9 czerwca 2023 r. Rada Gminy Adamów podjęła uchwałę nr XLIV/356/2023 w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji.

W związku z powyższym, zapraszamy wszystkich mieszkańców (w szczególności wyznaczonego obszaru rewitalizacji obejmującego miejscowości: Suchowola, Bliżów oraz Potoczek) na otwarte spotkanie rewitalizacyjne. W trakcie spotkania przedstawiona zostanie cześć założeń dokumentu, tj. wizja obszaru rewitalizacji (planowany efekt zaplanowanych działań rewitalizacyjnych), misja, cele rewitalizacji. Odbędą się warsztaty projekcyjne w zakresie planowanych przedsięwzięć rewitalizacyjnych.

Spotkanie odbędzie się dnia 28.06.2023 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Adamów.

Po spotkaniu zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w spacerze badawczym:

  1. godz. 11:15- Suchowola – rozpoczęcie spaceru przy Szkole Podstawowej w Suchowoli.
  2. godz. 11:45 Potoczek - rozpoczęcie spaceru przy świetlicy w Potoczku.
  3. godz. 12:15 Bliżów - rozpoczęcie spaceru przy świetlicy w Bliżowie.

Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich do aktywnego włączenia się w prace nad opracowaniem Gminnego Programu Rewitalizacji dla gminy Adamów.

 


 

Adamów, dnia 12 czerwca 2023 r

Obwieszczenie
Wójta Gminy Adamów
o przystąpieniu do sporządzenia Gminnego Programu
Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 r.

Wójt Gminy Adamów działając na podstawie art. 17 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.) zawiadamia, że w dniu 9 czerwca 2023 r. Rada Gminy Adamów podjęła Uchwałę Nr XLIV/356/2023 w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów do 2030 r.

Przyjęta uchwała uruchamia proces opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 roku dla obszaru rewitalizacji wyznaczonego uchwałą nr XLII/343/2023 Rady Gminy Adamów z dnia 25 kwietnia 2023 roku w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Adamów.

Uchwała Rady Gminy Adamów z dnia 9 czerwca 2023 roku nr XLIV/356/2023 w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Adamów do 2030 jest dostępna na stronie internetowej www.adamow.gmina.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów.

Wójt Gminy Adamów

/-/ mgr Dariusz Szykuła

 


 

Do pobrania:

Raport z przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu uchwały Rady Gminy Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Adamów.pdf

 


 

Odbyło się pierwsze spotkanie konsultacyjne w sprawie opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów

Dnia 12 kwietnia 2023 roku o godzinie 10.00 w budynku Centrum Aktywności Integracji Społecznej w Adamowie odbyło się spotkanie organizowane w ramach konsultacji społecznych projektu Uchwały Rady Gminy Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Adamów. Jest to wstępny etap do sporządzenia „Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Adamów”. Konsultacje miały na celu zebranie od interesariuszy uwag i informacji odnośnie projektu uchwały wraz z diagnozą. Spotkanie otworzył Wójt Gminy Adamów Pan Dariusz Szykuła a następnie głos zabrał Pan Michał Flis właściciel firmy Draft Consulting, który przybliżył zebranym zagadnienia dotyczące procesu rewitalizacji, zaprezentował szczegóły opracowania diagnozy oraz wyznaczenia obszarów zdegradowanych i terenów do rewitalizacji a także omówił projekt Uchwały Rady Gminy Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Adamów. Na zebraniu obecni byli mieszkańcy gminy: radni, sołtysi, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz Kół Gospodyń Wiejskich a także kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych. W końcowej części spotkania odbyły się rozmowy i dyskusje na temat pomysłów projektów, które wkrótce będzie można zgłaszać do wpisania do GPR-u.

Zdjęcie ze spotkania Zdjęcie ze spotkania

Zdjęcie ze spotkania Zdjęcie ze spotkania

 


 

Ogłoszenie o spotkaniu rewitalizacyjnym

Ogłoszenie o spotkaniu rewitalizacyjnym.pdf

 


 

Gminny Program Rewitalizacji - Konsultacje Społeczne

Ankietyzacja prowadzona w ramach konsultacji społecznych projektu Uchwały Rady Gminy Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Adamów

Szanowni Państwo,
w związku z prowadzonymi konsultacjami społecznymi projektu Uchwały Rady Gminy Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Adamów, zwracamy się z prośbą o wypełnienie anonimowej ankiety. Badanie ankietowe prowadzone będzie w formie elektronicznej w dniach 14.03.2023 r. -12.04.2023 r.
Chcemy poznać Państwa opinie na temat granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz zaproponowanych w uchwale w sprawie obszarów rozwiązań.
Zachęcamy Państwa do aktywnego wzięcia udziału w prowadzonych konsultacjach społecznych.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeaKQH8SeCu_ZhUqwO__IXg80fDJOd2BfDy-QYQ56MUeZl3Bg/viewform

Projekt uchwały wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji

Załącznik nr 1 do uchwały

Diagnoza delimitacyjna Gminy Adamów.pdf

Zarządzenie Nr 40/2023 w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w celu zbierania uwag, opinii i propozycji dotyczących projektu Uchwały Rady Gminy Adamów o wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie gminy Adamów

Załącznik nr 1 do zarządzenia Nr 40/2023 Wójta Gminy Adamów z dnia 6 marca 2023 r. - FORMULARZ KONSULTACYJNY ZGŁASZANIA UWAG I PROPOZYCJI DO PROJEKTU UCHWAŁY O WYZNACZENIU OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI GMINY ADAMÓW ORAZ DIAGNOZY

Załącznik nr 2 do zarządzenia Nr 40/2023 Wójta Gminy Adamów z dnia 6 marca 2023 r. - PROTOKÓŁ ZGŁASZANIA UWAG USTNYCH I PROPOZYCJI DO PROJEKTU UCHWAŁY O WYZNACZENIU OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI NA TERENIE GMINY ADAMÓW

Załącznik nr 3 do zarządzenia Nr 40/2023 Wójta Gminy Adamów z dnia 6 marca 2023 r. - Wzór anonimowej ankiety konsultacyjnej (dostępnej on-line)

 


 

Szanowni Państwo,

zapraszamy bardzo serdecznie do wzięcia udziału w badaniu ankietowym.

Ankieta została przygotowana na potrzeby opracowania Programu Rewitalizacji gminy Adamów. Jej wyniki mają pomóc określić w obrębie naszej gminy obszary zdegradowane, które powinny zostać objęte rewitalizacją.
Link do ankiety: https://forms.gle/VM1H28jQJNQodtzy5

Ankieta jest anonimowa, jej wyniki posłużą wyłącznie do celów opracowania Programu Rewitalizacji gminy Adamów.

Dziękujemy za poświęcony czas, Państwa zaangażowanie pomoże nam trafnie zdiagnozować potrzeby gminy.

 


 

 OBWIESZCZENIE

 Wójta Gminy Adamów
z dnia 6 marca 2023 r.

 o przeprowadzeniu konsultacji społecznych projektu
Uchwały Rady Gminy Adamów
w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Adamów

Na podstawie art. 6 ust. 1, 2 i 3 oraz w związku z art. 8 ust. 1 oraz art. 5 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 485) w związku z art. 5a ust.1, art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r.poz. 559) zawiadamiam, że w dniach: od 14 marca 2023 r. do 12 kwietnia 2023 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne projektu Uchwały Rady Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Adamów.

Konsultacje mają na celu zapewnienie udziału interesariuszy[1] w przygotowaniu dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz wymianę wiedzy, informacji, poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji granic i sposobu wyznaczania obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie gminy Adamów. Projekt Uchwały Rady Gminy Adamów w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji wraz z ogłoszeniem o konsultacjach społecznych zamieszczony zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów:

https://www.adamow.bip.gmina.pl   i na stronie https://www.adamow.gmina.pl 

Konsultacje społeczne prowadzone będą: od 14 marca 2023 r. do 12 kwietnia 2023 r. w następujących formach:

1) zbieranie uwag w postaci papierowej i elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Adamów https://www.adamow.bip.gmina.pl   i na stronie https://www.adamow.gmina.pl oraz dostępnego w postaci papierowej w siedzibie Urzędu Gminy w Adamowie,
Adamów 11 b, 22-442 Adamów. Wypełnione i podpisane formularze należy złożyć:

a)    drogą elektroniczną na adres: poczta@adamow.gmina.pl

b)    drogą korespondencyjną na adres: Urząd Gminy Adamów,  Adamów 11 b, 22-442 Adamów,

c)    osobiście w Urzędzie Gminy Adamów,  Adamów 11 b, 22-442 Adamów, w sekretariacie Urzędu, w godzinach pracy urzędu tj. poniedziałek-piątek: godz. 700 do godz. 1500,

2)  zbieranie do protokołu uwag ustnych:

a)    osobiście w Urzędzie Gminy Adamów, Adamów 11 b, 22-442 Adamów, w pok. nr 2 w godz. od 700 do 1500 lub telefonicznie pod nr 84 61 86 102 w godzinach od 700 do 1500,

b)    badania ankietowego on-line dotyczącego opinii na temat proponowanych granic obszaru zdegradowanego i rewitalizacji, a także zaproponowanych w uchwale rozwiązań. Link do ankiety dostępny będzie na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Adamów https://www.adamow.bip.gmina.pl i na stronie https://www.adamow.gmina.pl 

3)  spotkania rewitalizacyjnego organizowanego w formie stacjonarnej lub online. Informacja o otwartym spotkaniu rewitalizacyjnym zostanie zamieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Adamów

https://www.adamow.bip.gmina.pl    i na stronie https://www.adamow.gmina.pl  na minimum 7 dni przed planowanym spotkaniem

Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia obszar zdegradowanego i obszaru rewitalizacji wraz z mapą przedstawiającą proponowane granice wyżej wymienionych obszarów, a także diagnozą służącą delimitacji oraz formularz konsultacyjny udostępnione zostaną od 14 marca 2023 r. Można będzie zapoznać się z nimi:

a)    w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów:

https://www.adamow.bip.gmina.pl  

b)    na stronie internetowej: https://www.adamow.gmina.pl   

c)    w siedzibie Urzędu Gminy Adamów,  Adamów 11 b, 22-442 Adamów, pok. nr 2.

Informacja o rozpoczęciu konsultacji społecznych zostanie podana do publicznej wiadomości:

a)    w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Adamów:

https://www.adamow.bip.gmina.pl

b)    na stronie internetowej: https://www.adamow.gmina.pl  

c)    na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Nie będą rozpatrywane uwagi, opinie i propozycje:

a)    z datą wpływu przed od 14 marca 2023 r. do 12 kwietnia 2023 r.,

b)    niepodpisane imieniem i nazwiskiem,

c)    przesłane/złożone w formie innej niż na formularzu konsultacyjnym (z wyjątkiem uwag ustnych zgłaszanych do protokołu bądź propozycji i opinii zgłoszonych w trakcie otartego spotkania z interesariuszami  rewitalizacji).

Klauzula informacyjna:

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

1)      Administratorem Państwa danych jest Urząd Gminy Adamów reprezentowany przez Wójta Gminy Adamów (adres: ul.         Adamów 11 b, 22-442 Adamów, adres e-mail poczta@adamow.gmina.pl, nr tel.: 84 6186 102).

2)      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@rodokontakt.pl lub pisemnie na adres Administratora.

3)      Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 pkt 1 lit. c, e RODO oraz art. 6 ust. 1, 2 i 3, art.6a w związku z art. 8 ust. 1 oraz 5 ust.2 pkt. 1) – 6) ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 485) w związku z art. 5a ust.1, art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40) w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu Uchwały Rady Gminy o wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie gminy Adamów.

4)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. 50 lat.

5)      Państwa dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.

6)      Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

7)      W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);

8)      Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.

9)      Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych, podmiotom zapewniającym ochronę danych osobowych i bezpieczeństwo IT, dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom usług informatycznych w zakresie systemów księgowo-ewidencyjnych, usługodawcom z zakresu księgowości oraz doradztwa prawnego, dostawcy usług hostingu poczty mailowej w przypadku korespondencji prowadzonej drogą mailową, dostawcy usług brakowania bądź archiwizowania dokumentacji i nośników danych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

 Wójt Gminy Adamów

/-/ mgr Dariusz Szykuła


[1]Interesariuszami rewitalizacji w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji są:

   1) mieszkańcy obszaru rewitalizacji oraz właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na tym obszarze, w tym spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, społeczne inicjatywy mieszkaniowe i towarzystwa budownictwa społecznego;

2) mieszkańcy gminy inni niż wymienieni w pkt 1;

3) podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą;

4) podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne;

5) jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne;

6) organy władzy publicznej;

7) podmioty, inne niż wymienione w pkt 6, realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.