Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Gmina AdamówSamorządowy Portal Internetowy
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum
Treść główna

Ogłoszenie

Aktualności

2024-12-23 15:02

Działając na podstawie art.4, 11 i 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024r., poz.1491) oraz Uchwały Nr X/44/2024 Rady Gminy Adamów z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Lub. z dnia 06 grudnia 2024r. poz.6136 )

Wójt Gminy Adamów

OGŁASZA

otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.2 i 3 w/w ustawy na powierzenie realizacji zadania z zakresu nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania

I. Rodzaj zadania:

Powierzenie do realizacji zadania publicznego z zakresu oświaty i wychowania pn.” Dowożenie 6 uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Adamów do szkół i ośrodków w Zamościu,
w celu realizowania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w 2025 roku.”

Dowożenie będzie się odbywać z miejscowości: Szewnia Górna, Jacnia, Feliksówka i Boża Wola. Jednostki do których odbywać się będzie dowożenie: Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Krok za krokiem” w Zamościu, ul. Peowiaków 6a, 22-400 Zamość, SOS-W, ul. Śląska 45A, 22-400 Zamość

II. Wysokość środków na realizację zadania: 148 500 zł.

III. Zasady przyznania dotacji:

1. Przyznanie dotacji uzależnione będzie od spełnienia przez Oferenta warunków i kryteriów, o których mowa w dalszej części niniejszego ogłoszenia oraz innych wymogów, określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.
z 2024 r., poz.1491)

2.Warunkiem przekazania dotacji na realizację zadania jest zawarcie pisemnej umowy z podmiotem, wyłonionym w drodze postępowania konkursowego;

3. W umowie zostaną określone szczegółowe warunki realizacji zadania według zapisów umowy, której wzór określono w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r., poz.2057)

4.Dotujący zastrzega sobie prawo negocjacji warunków i cen realizacji zadania. W przypadku konieczności przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia umowy jest korekta kosztorysu.

5. Przyznana dotacja podlegać będzie rozliczeniu rocznemu na druku sprawozdania określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r., poz.2057)

IV. Termin i warunki realizacji zadania:

1. Zadanie będzie zrealizowane w okresie od dnia 01.01.2025r. do 31.12.2025r.

2. Realizatorzy zadania powinni legitymować się posiadaniem odpowiednich kwalifikacji.

3. Środki transportu muszą być dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

4. Przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia stałej i wykwalifikowanej opieki nad dziećmi, sprawowanej przez osobę inną niż kierujący pojazdem, w czasie przejazdów na trasie jak również podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz odprowadzenie dziecka do opiekunki w szkole
i odebranie po zakończonych zajęciach i przekazanie opiekunowi prawnemu dziecka.

5. Zadanie powinno być realizowane zgodnie z zawartą umową.

6. Realizatorzy zadnia muszą być przygotowani na możliwość wykonywania dowożenia uczniów niepełnosprawnych w większym lub mniejszym zakresie w ramach środków przeznaczonych na realizację zadania w danym roku budżetowym (możliwość dopisania lub wykreślenia osób z listy uczniów dowożonych ).

7. Dokonywanie przesunięć w zakresie poszczególnych wydatków – jeżeli dany wydatek finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 20 %.

8. W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, podmiot zapewnia przestrzeganie zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych godnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 201 6/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE. L. 119.1 z 04.05.2016 r. oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych.

V. Termin składania ofert:

1.Termin składania ofert upływa 14 stycznia 2025 roku o godz.15.00 /decyduje data dostarczenia do urzędu/.

2.Oferty powinny być składane na drukach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r., poz.2057)

3.Oferty powinny być w zamkniętej kopercie z dopiskiem tytułu konkursu, opatrzone pieczątką lub nazwą oferenta i złożone w sekretariacie Urzędu Gminy w Adamowie, Adamów 11b, 22-442 Adamów lub wysłane pocztą na w/w adres.

4. Formularz oferty powinien zostać wypełniony w sposób jasny i wyczerpujący.

5. Do oferty należy dołączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego.

6. Rozpatrzeniu podlegają tylko oferty kompletne i złożone w terminie.

7.Oferta uznana jest za poprawną i kompletną, jeżeli: złożona jest na właściwym druku, w określonym w ogłoszeniu terminie, zawiera rodzaj zadania zgodny z konkursem ofert i z działalnością statutową oferenta, wypełniona jest czytelnie, zawiera wszystkie aktualne i wymagane załączniki.

8.Oferty złożone po terminie, wypełnione niewłaściwie bądź niekompletne oraz złożone na niewłaściwych drukach nie będą rozpatrywane ze względów formalnych.

VI. Termin tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty:

1.Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie nie przekraczającym 30 dni od upływu terminu składania ofert.

2.Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskają dotację oraz o wysokości dotacji podejmuje Wójt Gminy Adamów po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.

3.Ogłoszenie o rozstrzygnięciu konkursu zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Adamów oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Adamów i na stronie internetowej Gminy Adamów.

4.Przy rozpatrzeniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:

a/ ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art.3 ust.3;

b/ ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;

c/ ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art.3 ust.3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;

d/ w przypadku, o którym mowa w art.5 ust.4 pkt. 2 w/w ustawy, uwzględnia się planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;

e/ uwzględnia się planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków;

f/ uwzględnia się analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust.3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

VII. Informacje dotyczące realizacji zadania publicznego.

W 2023 roku Wójt Gminy Adamów na realizację zadania dowozu uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Adamów do szkół i ośrodków w Zamościu przeznaczył 101 400,00 zł.

W 2024 roku Wójt Gminy Adamów na realizację zadania dowozu uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Adamów do szkół i ośrodków w Zamościu przeznaczył 135 000,00 zł.

Wójt Gminy Adamów

/-/ Krzysztof Pilip

Źródło:

https://bip.adamow.gmina.pl/?bip=2&cid=113&id=405

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.