Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Gmina AdamówSamorządowy Portal Internetowy
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum
Treść główna

Ogłoszenie

Aktualności

2024-12-23 15:05

Działając na podstawie art.4, 11 i 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024r., poz.1491) oraz Uchwały Nr X/44/2024 Rady Gminy Adamów z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Lub. z dnia 06 grudnia 2024r. poz.6136 )

Wójt Gminy Adamów

OGŁASZA

otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.2 i 3 ustawy, prowadzących na terenie Gminy Adamów działalność pożytku publicznego na realizację zadania z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu

I. Nazwa zadania:

Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu, w tym propagowanie aktywnego wypoczynku dzieci i młodzieży, organizacja rozgrywek i współzawodnictwa sportowego, udział w zawodach i rozgrywkach sportowych, reprezentowanie gminy w rozgrywkach międzyklubowych poza gminą, utrzymanie boiska sportowego

II. Wysokość środków na realizację zadania: 60 000,00 zł.

III. Zasady przyznania dotacji:

1. Przyznanie dotacji uzależnione będzie od spełnienia przez Oferenta warunków i kryteriów, o których mowa w dalszej części niniejszego ogłoszenia oraz innych wymogów, określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024r., poz.1491)

2. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku Oferent zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.

3. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie pisemnej umowy z podmiotem wyłonionym w drodze postępowania konkursowego, zgodnie z ramowym wzorem określonym przepisami dotyczącymi pożytku publicznego i wolontariatu.

4. Gmina Adamów może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie podpisania umowy, gdy przed jej podpisaniem ujawnione zostaną nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną i finansową oferenta.

5. Wójt Gminy Adamów lub osoba przez niego upoważniona ma prawo kontroli i oceny realizacji zleconego zadania zgodnie z art. 17 ustawy.

IV. Termin i miejsce składania ofert:

1.Termin składania ofert upływa w dniu 14 stycznia 2025 roku o godz.15.00 /decyduje data złożenia do urzędu/.

2. Oferty powinny być składane na drukach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r.w sprawie wzoru oferty i wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018r. poz. 2057).

3.Oferty powinny być w zamkniętej kopercie z dopiskiem tytułu konkursu, opatrzone pieczątką lub nazwą oferenta i złożone w sekretariacie Urzędu Gminy w Adamowie, Adamów 11b, 22-442 Adamów lub wysłane pocztą na w/w adres.

4.Oferta uznana jest za poprawną i kompletną, jeżeli: złożona jest na właściwym druku,
w określonym w ogłoszeniu terminie, zawiera rodzaj zadania zgodny z konkursem ofert i z działalnością statutową oferenta, wypełniona jest czytelnie, zawiera wszystkie aktualne i wymagane załączniki, a w szczególności:

a/ informację dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego,

b/ termin i miejsce realizacji zadania publicznego,

c/ kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

d/ informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne

e/ informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł

5. Do oferty należy dołączyć:

a) aktualny odpis z KRS lub innego rejestru, ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym niezależenie od tego, kiedy został wydany) – kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem)

b) statut

c) lista zawodników

6.Oferty złożone po terminie, wypełnione niewłaściwie bądź niekompletne oraz złożone na niewłaściwych drukach nie będą rozpatrywane ze względów formalnych.

7. W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, podmiot zapewnia przestrzeganie zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych godnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 201 6/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE. L. 119.1 z 04.05.2016 r. oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych.

V. Termin i warunki realizacji zadania:

1. Zadanie powinno być wykonane w terminie od dnia 01 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025 r.

2. Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz w taki sposób, by objęło jak największą liczbę mieszkańców Gminy Adamów przy zachowaniu bogatego zakresu rzeczowego zadania.

3. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania ureguluje umowa pomiędzy Gminą Adamów a Oferentem.

4. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów o 20%.

5. Zleceniobiorca zobowiązuje się do:

1) wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie,

2) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania, a także wszelkiej innej dokumentacji, która umożliwi ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowo-finansowym,

3) Złożenia sprawozdania z wykonania zadania zgodnie z ramowym wzorem określonym przepisami dotyczącymi pożytku publicznego i wolontariatu.

VI. Zasady, tryb i kryteria wyboru ofert:

1.Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie nie przekraczającym 30 dni od upływu terminu składania ofert.

2. Decyzję o wyborze oferentów, wysokości dotacji podejmuje Wójt Gminy Adamów po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.

3. Ogłoszenie o rozstrzygnięciu konkursu zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Adamów oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Adamów

4. Przy rozpatrzeniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:

a/spełnienie warunków formalnych (oferta winna być przygotowana zgodnie ze wzorem)

b/możliwość realizacji zadania przez oferenta zgodnie z określonymi wymogami

c/rzetelność i terminowość wykonywania i rozliczenia dotychczasowych zadań finansowych z budżetu Gminy Adamów

d/ przedstawienie rzetelnej kalkulacji kosztów realizacji zadania

e/zdefiniowanie oczekiwanych rezultatów

f/ zgodność projektu z zadaniami statutowymi oferenta

g/kalkulacja kosztów realizacji zadania, w szczególności w stosunku do zakresu rzeczowego zadania,

5. Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert ocenia:

a/możliwość realizacji zadania i zasoby ludzkie, w tym kwalifikacje osób realizujących zadania

b/przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

c/ proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których wnioskodawca będzie realizował zadanie,

d/planowany udział środków finansowych własnych, albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania,

e/planowany przez wnioskodawcę wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,

d/ocenę dotychczasowej współpracy z ubiegającym się o zlecenie realizacji zadania w zakresie rzetelności i terminowości wykonywania zleconych zadań oraz rozliczenia przekazanych na ten cel środków finansowych,

6. Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu reprezentowanego podmiotu oraz opatrzone pieczęcią firmową.

7. Ofertą powinna być wypełniona pismem komputerowym lub maszynowym. Wszystkie miejsca, w których oferent naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Poprawki mogą być dokonane jedynie przez przekreślenie błędnego zapisu i wstawienia obok poprawnego.

8. Oferta powinna być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wnioskodawcy, czy zgłaszanego przez niego projektu należy wpisać „nie dotyczy”.

VII. Informacje dotyczące realizacji zadania publicznego

W 2023 roku Wójt Gminy Adamów na realizację zadania z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu przeznaczył 45 000,00 zł.

W 2024 roku Wójt Gminy Adamów na realizację zadania z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu przeznaczył 45 000,00 zł.

Wójt Gminy Adamów

/-/ Krzysztof Pilip

Źródło:

https://bip.adamow.gmina.pl/?bip=2&cid=113&id=406

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.