Aktualności
Działając na podstawie art.4, 11 i 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024r., poz.1491) oraz Uchwały Nr X/44/2024 Rady Gminy Adamów z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Adamów z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Lub. z dnia 06 grudnia 2024r. poz.6136) zmienionej częściowo Uchwałą Nr XII/56/2025 Rady Gminy Adamów z dnia 7 lutego 2025r. (Dz. Urz. Woj. Lub. z dnia 17 lutego 2025r. poz.1017)
Wójt Gminy Adamów
OGŁASZA
otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.2 i 3 ustawy, prowadzących na terenie Gminy Adamów działalność pożytku publicznego na realizację zadania w zakresie podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:
I. Wysokość środków na realizację zadania: 18 000 zł.
II. Zasady przyznania dotacji:
1. Przyznanie dotacji uzależnione będzie od spełnienia przez Oferenta warunków i kryteriów, o których mowa w dalszej części niniejszego ogłoszenia oraz innych wymogów, określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz.1491 z późn.zm.)
2. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku Oferent zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.
3. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie pisemnej umowy z podmiotem wyłonionym w drodze postępowania konkursowego, zgodnie z ramowym wzorem określonym przepisami dotyczącymi pożytku publicznego i wolontariatu.
4. Gmina Adamów może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie podpisania umowy, gdy przed jej podpisaniem ujawnione zostaną nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną i finansową oferenta.
5. Wójt Gminy Adamów lub osoba przez niego upoważniona ma prawo kontroli i oceny realizacji zleconego zadania zgodnie z art. 17 ustawy.
III. Termin i miejsce składania ofert:
1.Termin składania ofert upływa w dniu 5 maja 2025 roku o godz.15.00 /decyduje data złożenia do urzędu/.
2. Oferty powinny być składane na drukach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r.w sprawie wzoru oferty i wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018r. poz. 2057).
3.Oferty powinny być w zamkniętej kopercie z dopiskiem tytułu konkursu, opatrzone pieczątką lub nazwą oferenta i złożone w sekretariacie Urzędu Gminy w Adamowie, Adamów 11b, 22-442 Adamów lub wysłane pocztą na w/w adres.
4.Oferta uznana jest za poprawną i kompletną, jeżeli: złożona jest na właściwym druku, w określonym w ogłoszeniu terminie, zawiera rodzaj zadania zgodny z konkursem ofert i z działalnością statutową oferenta, wypełniona jest czytelnie, zawiera wszystkie aktualne i wymagane załączniki, a w szczególności:
a/ informację dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego,
b/termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
c/kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
d/informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne
e/informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł
5. Do oferty należy dołączyć:
a) aktualny odpis z KRS lub innego rejestru, ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym niezależnie od tego, kiedy został wydany) – kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem)
b) statut
6. Oferty złożone po terminie, wypełnione niewłaściwie bądź niekompletne oraz złożone na niewłaściwych drukach nie będą rozpatrywane ze względów formalnych.
IV. Rodzaj, zakres i formy realizacji zadania w zakresie podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:
1. Propagowanie postaw historycznych poprzez przeprowadzenie cztery razy w miesiącu lekcji historii trwających dwie godziny lekcyjne dla młodzieży ze szkół z terenu Gminy Adamów (z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych).
2. Promowanie historii regionalnej, zachęcanie dzieci i młodzieży do poznawania działalności przodków walczących w obronie ojczyzny.
3. Wydanie materiałów promocyjnych
V. Termin i warunki realizacji zadania
1. Zadanie powinno być zrealizowane w okresie okresie od podpisania umowy do 30 listopada 2025r., z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych (lipiec-sierpień).
2. Zadania powinny być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz w taki sposób, by objęło jak największą liczbę mieszkańców Gminy Adamów przy zachowaniu bogatego zakresu rzeczowego zadania.
3. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania ureguluje umowa pomiędzy Gminą Adamów a Oferentem.
4. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów, określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów o 20%.
5. W zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, podmiot zapewnia przestrzeganie zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych godnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 201 6/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE. L. 119.1 z 04.05.2016 r. oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych.
6. Zleceniobiorca zobowiązuje się do: 1) zapewnienia obsługi administracyjno-księgowej zadania 2) wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, 3) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania, a także wszelkiej innej dokumentacji, która umożliwi ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowo-finansowym,
4) Złożenia sprawozdania z wykonania zadania zgodnie z ramowym wzorem określonym przepisami dotyczącymi pożytku publicznego i wolontariatu.
VI. Zasady, tryb i kryteria wyboru ofert:
1.Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie nie przekraczającym 30 dni od upływu terminu składania ofert.
2. Decyzję o wyborze oferentów, wysokości dotacji podejmuje Wójt Gminy Adamów po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
3. Ogłoszenie o rozstrzygnięciu konkursu zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Adamów, na stronie internetowej Urzędu Gminy w Adamowie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Adamów
4. Przy rozpatrzeniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:
a/spełnienie warunków formalnych (oferta winna być przygotowana zgodnie ze wzorem)
b/możliwość realizacji zadania przez oferenta zgodnie z określonymi wymogami
c/rzetelność i terminowość wykonywania i rozliczenia dotychczasowych zadań finansowych z budżetu Gminy Adamów
d/ przedstawienie rzetelnej kalkulacji kosztów realizacji zadania
e/zdefiniowanie oczekiwanych rezultatów
f/ zgodność projektu z zadaniami statutowymi oferenta
g/kalkulacja kosztów realizacji zadania, w szczególności w stosunku do zakresu rzeczowego zadania,
5. Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert ocenia:
a/możliwość realizacji zadania i zasoby ludzkie, w tym kwalifikacje osób realizujących zadania
b/przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
c/ proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których wnioskodawca będzie realizował zadanie,
d/planowany udział środków finansowych własnych, albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania,
e/planowany przez wnioskodawcę wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy
i pracę społeczną członków,
d/ocenę dotychczasowej współpracy z ubiegającym się o zlecenie realizacji zadania w zakresie rzetelności i terminowości wykonywania zleconych zadań oraz rozliczenia przekazanych na ten cel środków finansowych,
6. Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu reprezentowanego podmiotu oraz opatrzone pieczęcią firmową.
7. Ofertą powinna być wypełniona pismem komputerowym lub maszynowym. Wszystkie miejsca, w których oferent naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Poprawki mogą być dokonane jedynie przez przekreślenie błędnego zapisu i wstawienia obok poprawnego.
8. Oferta powinna być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy wnioskodawcy, czy zgłaszanego przez niego projektu należy wpisać „nie dotyczy”.
Wójt Gminy Adamów
/-/ Krzysztof Pilip
Więcej informacji na stronie biuletynu informacji publicznej:







